Ti spørsmål som er lurt å ha grubla på når vi starter med logoen din.
Det hender at logoprosessen, som starter med at du «trenger en logo» for å kunne vise fram bedriften din får en mye mye viktigere betydning for deg som bedriftseier. Vi må nemlig tenke noen tanker sammen for å komme til den logoen som føles som deg og det du skal vise fram.
/scroll under bildet for å se spørsmålene.

Jeg trenger svar på noen spørsmål når vi snakker om hva du ønsker deg. Spørsmål som får deg til å tenke og som gir meg en pekepinn på hvem du er og hva du står for, sånn i verdiene dine.
Det er disse, litt tåkete, følelsesordene som legger grunnlaget for det resultatet vi kommer fram til, til slutt.
Først litt praktisk rundt planene dine:
1. Hva består jobben av?
2. Hvem er kundene dine?
3. Hvorfor valgte du akkurat dette, hva er det som gjør at det føles viktig for deg?
4. Hva liker du, hvilke farger, hvilke logoer eller tegninger eller bilder?
5. Hva drømmer du om, hva er de store, hårete målene dine?
Og så er det de spørsmålene vi som oftest finner svar på når vi prater sammen og som er litt rare:
6. Hva er dine verdier i bedriften og privat?
7. Hva vil du at kundene dine skal føle i møte med deg og etterpå?
8. Hvilke interesser har du og kundene dine?
9. Hvilken verdi gir produktet ditt til kunden?
10. Hva gjør deg annerledes enn konkurrentene dine?
Disse spørsmålene spiller på hverandre, og det er ikke hver gang jeg stiller de på denne måten, men den informasjonen jeg får i samtale med deg er så viktig for at du skal få den logoen du og bedriften din fortjener. Den du kan stemple ditt arbeid med både i dag og i mange år framover.
Som en bonus hjelper disse spørsmålene deg i bedriften på flere måter, derfor får du alltid et sammendrag av dem når vi er ferdig med oppstartsmøtet så du kan bruke de som grunnlag i annen kommunikasjon og for din egen del: å minne deg på at dette er viktig for deg og at din idé er god nok til å bli tatt på alvor. Og at du er den rette personen til å gjennomføre det.
Jeg tilbyr logo, brandmanual og alt imellom. Men du får ALLTID minimum logo som funker på lys, mørk og «bråkete» bakgrunn i alle formatene du trenger for å bruke den både digitalt og trykt overalt.
Jeg er alltid nysgjerrig og blir dustete engasjert i dine planer, skriv til meg så tar vi en prat om din idé.
/nysgjerrigSiri